Sonny Holmberg och Martin Falklind, tidigare redaktör för Fiskejournalen. De samarbetade under fjolåret med en film om Abborrträsk och Natursafaris fina fiskevatten. Den har nu uppmärksammats av såväl tyskt filmbolag som amerikanskt molnföretag. Privat foto.

Abborrträsk Natursafari sprids allt mer ut i världen...

2018-10-01 10:00

Det fortsätter att gå bra för Abborrträsk Natursafari. Filmen "One year ni Abborrträsk", som gjordes i samarbete med fiskeoraklet Martin Falklind förra året, är nu uppmärksammat av amerikanskt molnföretag. 

Sonny Holmberg berättar:

-Ett tyskt tv-bolag besökte oss i vintras tillsammans det lokala upplevelseföretaget Trippel-x, Akkavare. De fiskade röding i våra vattendrag och blev imponerade. I samarbete med det tyska tv-bolaget kommer nu filmen "One year in Abborrträsk" att läggas ut på det jättestora amerikanska molnföretaget Amazon, som har omkring 3000 miljarder i omsättning.
-Självklart innebär det fantastisk reklam och förhoppningsvis ännu fler kunder för vårt företag, säger Sonny.


Skriv ut: