Sophämtning


Kommunen har det övergripande ansvaret för insamling och behandling av hushållens avfall i Arvidsjaurs kommun. Uppdraget utförs from 2016 av vår entreprenör, Allmiljö AB.

Ditt hushållsavfall hämtas på en bestämd hämtningsdag var 14:e dag men avvikelser kan ske i samband med storhelger.

Titta här för att se när sopbilen hämtar hos dig!


Fritidshus:

För er som har fritidshus och enbart önskar hämtning under sommarhalvåret erbjuder vi ett särskilt sommarabonnemang.

 

Ändring av sophämtning:

Vill du byta storlek på sopkärlet eller begära uppehåll i sophämtningen så fyll i blanketten "Ändring av sophämtning" och skicka till Arvidsjaurs kommun, Avfallsenheten, 933 81 Arvidsjaur. Läs mer om byte av sopkärl och ändring av sophämtning under länkarna i högerspalten.

 

Flyttning eller nytt abbonemang:

Om du vill anmäla flytt eller ha ett nytt abbonemang kontakta Avfallsenhetens kundtjänst på telefon 0960-156 07 eller eller via e-post: tekniska@arvidsjaur.se

Taxa:

Information om den taxa som gäller hittar du under avfallstaxa

Frågor:

Har du andra frågor kring sophämtning, ditt abonnemang, hämtningsdagar, missade tömningar mm är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du når oss på telefon 0960-156 07 eller via epost: kundtjänst.avfall@arvidsjaur.se  


 

 

Sopentreprenör:

Ny Entreprenör from 2016 är Allmiljö AB

 


Interna snabblänkar:

När kommer sopbilen

Ändring/uppehåll i sophämtning

Byte av storlek på sopkärlet

Skriv ut: