Felanmälan

Vid fel på Internet, Telefon och TV tjänster:

  • Felanmälan ska alltid göras direkt till den tjänsteleverantör man har avtal med.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med kund för att konstatera var fel uppstått.
  • Om det konstateras att kundens utrustning är hel och tjänsteleverantören inte har något fel i sitt nät ska tjänsteleverantören omedelbart felanmäla till driftsorganisationen.
  • Driftsorganisationen ansvarar för att logiskt koppla ihop kunden med den aktuella tjänsteleverantören. Om driftsorganisationen inte kan åtgärda felet är det sannolikt fel på det fysiska nätet och då går felanmälan till Arvidsjaurstadsnät.
  • Arvidsjaurstadsnät fortsätter felsökning och kontrollerar att bland annat fiberkablarna är hela.

Klicka på länken nedan för att komma till Kundservice. Där hittar du mer information om felanmälan, bland annat telefonnummer till tjänsteleverantörerna.

OBS: Från den 19/4 kommer felanmälningar som gäller analogt eller digitalt TV-utbud, som nyttjar Dilog Box eller CA-Modul, att hanteras av Sappa. E-post: hej@sappa.se, tel: 0774-444 7444. Fakturan för dessa(analoga/digitala) TV-tjänster kommer som tidigare att komma från Alltele, men drift, service och underhåll sköts av Sappa.

Endast kunder med digital-box: I samband med denna förändring, måste ni som har en digital-box eller CA-modul kontakta sappa för att byta ut ert programkort.

Skriv ut: