Fakturor till kommunen
Från och med den 1 december 2024 ska alla leverantörer till Arvidsjaurs kommun skicka e-fakturor. Observera att PDF-format inte är godkänt.
Fler språk
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.
Från och med den 1 december 2024 ska alla leverantörer till Arvidsjaurs kommun skicka e-fakturor. Observera att PDF-format inte är godkänt.
Samtliga fakturor måste innehålla den referenskod som tillhandahålls er som leverantör i samband med beställning eller inköp. Kommunen betalar inga expeditions- eller faktureringsavgifter, och betalningsvillkoren är 30 dagar netto.
I juni 2018 beslutade Riksdagen att anta lagen om e-faktura (SFS 2018:1277) till följd av offentlig upphandling. Lagen innebär att alla inköp, oavsett värde, som görs enligt upphandlingslagarna (LOU, LUF, LUFS eller LUK) ska faktureras med e-faktura.
Arvidsjaurs kommun tar emot e-fakturor via nätverket PEPPOL. Kommunens PEPPOL-ID är 0007:2120002650.
Det finns ofta möjlighet att skapa e-fakturor genom befintliga affärssystem eller ekonomisystem. Kontakta er systemleverantör för mer information. Faktureringstjänster kan också köpas från vissa företag för att möjliggöra e-fakturering, liksom installation av en så kallad virtuell fakturaskrivare. Om ni inte har ett affärssystem som kan skicka e-fakturor, kan ni använda en fakturaportal. Det finns flera sådana portaler på marknaden, inklusive Pagero.com, som erbjuder en gratisportal.
Om ni har frågor angående e-faktura till Arvidsjaurs kommun, tveka inte att kontakta oss via e-post.