Finnbergs utökar servicen med digital butik

Glada miner hos personalen på Finnbergs Livs i Glommersträsk: Signe Lindgren, Ove Granlund, Gustav Löf och Ingela Granlund, hälsar nya som gamla kunder välkomna till Finnbergs, som nu utökar servicen med digital butik. Foto Kent Norberg.

Finnbergs Livs, Glommersträsk, har startat digital butik:
-Service är viktigt och det här är ett bra komplement för Glommersbygden och övriga kunder, konstaterar butikens allt-i-allo Ove Granlund.

Innan digitala butiken öppnade i slutet av maj bjöds byborna in till två instruktionskvällar. Resultatet blev att alla var positivt inställda.

Nu kan kunderna både handla, och besöka kaféet, utöver de vanliga öppettiderna. Ove berättar att de köpt in en exklusiv kaffemaskin och säljer olika slags fikabröd:
-Även det handlar om service.


Finnbergs Livs, Glommersträsk, utökar deras service med digital butik.

Finnbergs Livs är utan tvekan byns knutpunkt. Dagtid erbjuds bland annat: Post, Systembolag/utlämning, Svenska spel, ATG, DHL, Schenker, Bring, Apotek, bussgods, tankstation…
-I och med läget vid väg 95 är det många som passerar genom byn och vill handla, fika samt använda toalett och skötbordet.

Finnbergs syns flitigt i såväl tryckta som sociala medier. Året runt anordnas dessutom en hel del olika evenemang vid butiken, i samarbete med byns föreningar: Julmarknad, surströmmingsfest, korvgrillning och schackturnering med deltagare från när och fjärran, mm:
-Nyligen genomfördes en schacktävling där Europamästaren deltog. Turneringen rönte stort intresse och direktsändes digitalt runt om i Europa. Så där fick vi bra spridning, säger Ove.

Ove stänger grillavdelningen bakom charkdisken – men öppnar samtidigt upp för digital handel i resten av butiken. Foto Kent Norberg.

Han vill avslutningsvis hylla alla privatpersoner i bygden som ideellt hjälper till med att packa upp varor, skotta vintertid och allt annat arbete som finns kring en livsmedelsaffär, som är svårt för en begränsad personal att hinna med:
-Det är roligt att jobba med sådant folk, och inte minst den engagerade och aktiva styrelsen, som alltid strävar efter fortsatt utveckling och nya lösningar.
-Målet är ju som alltid att erbjuda så bra service som möjligt, för att folk ska stanna kvar och även upptäcka bygden och vilja flytta hit, säger Ove.

/ Kent Norberg