Akvariefiskar, burar, tillbehör, foder... Stefan Andersson är ägare av "Djurbiten", i Arvidsjaur. I oktober är det två år sedan företaget startades.
Stefan säger att sommarens försäljning varit "riktigt bra". Främst är det hundprodukter som säljer:
-Jag marknadsför Ekanuba och är femtonde störst i hela Sverige. Vi har ökat 80 procent på den produkten i år.
Beställningar. Hundfoder har blivit en "hit" för Djurbiten i Arvidsjaur.
Men Djurbiten säljer inte enbart hundfoder. Utan även ungefär 200 akvariefiskar med tillbehör i veckan:
-Jag har planer på att utöka med reptiler.
Leksaker för djur är en ökande trend - inte minst på webbförsäljning.
Ser du någon trend i din genre?
-Jo, folk gillar att skämma bort sina djur mer och mer... Det säljs allt fler djurleksaker i butiken. En annan trend är att webbförsäljningen kommer starkt. Ju mer jobb jag lägger ner på marknadsföring där, desto mer får jag åter.
"Djursnacks".
Djurbiten säljer cirka 200 akvariefiskar per år.
Nästa år hoppas Stefan landa på 1 miljon kronor i årsomsättning, enbart via webbförsäljning:
-Det gäller hela tiden att suga åt sig av kunskaper och vara lyhörd för önskemål.
Påfågelciklid.
Ett exempel på det är att Djurbiten har kunder från kusten, då Stefan anpassat sig efter önskemål om lite mer "udda" fiskar.
Kundkretsen i övrigt kommer från; Arvidsjaur, Arjeplog, Sorsele, Norsjö och Malå.
Anställda: 1
Du är ensam i butiken. Har du hunnit ha semester?
-Jo, en vecka i oktober 2006. För sommaren 2007 jobbade jag med förberedelser inför företagsstarten, samtidigt som jag jobbade på Ica.