1 november byter Arvidsjaur Stadsnät kommunikationsoperatör i stadsnätet till Teracom. Kommunikationsoperatören är den aktör som ansvarar för att trafiken i nätet fungerar och den part som har avtal med tjänsteleverantörerna, vilka erbjuder sina tjänster till dig som kund.
Samtliga tjänsteleverantörer som idag finns i ditt stadsnät kommer att finnas kvar, med undantag av Bredbandsbolaget, vilka själva valt att inte längre leverera sina tjänster i Arvidsjaur stadsnät (om du är kund hos Bredbandsbolaget, så läs under rubriken "Vad innebär det här för dig som kund hos Bredbandsbolaget?" nedan). Däremot tillkommer Boxer som leverantör av internet, tv och telefoni i stadsnätet, vilket ökar era valmöjligheter.
Vad innebär det här för dig som kund?
Du behöver inte göra någonting om inte din tjänsteleverantör tar kontakt med dig och ber dig om annat. Dock kan du i samband med bytet av kommunikationsoperatör drabbas av kortare störningar och uppehåll i tjänsten. Blir du drabbad av längre störningar ska du göra en felanmälan. Innan du ringer och gör en felanmälan av din bredbandstjänst är det viktigt att du går igenom checklistan nedan:
Vad innebär det här för dig som kund hos Bredbandsbolaget?
Du som är kund hos Bredbandsbolaget kommer få mer information från dem om vad som sker med ditt abonnemang. Rent konkret kommer du behöva byta till en annan tjänsteleverantör för att ha tillgång till internet från och med den 1 november.
Kontaktuppgifter till tillgängliga tjänsteleverantörer finner du nedan.
Kontaktuppgifter tjänsteleverantörer för beställning eller eventuell felanmälan:
Tjänsteleverantör - telefonnummer kundtjänst
AllTele - 0910-79 80 00
Bahnho - 010-510 00 00
Boxer - 0771-21 10 00
Bredband2 - 0770-81 10 00
IT-mästaren - 077-444 74 75
linnea.com - 020 - 120 37 77
T3 - 090-12 93 00
Tyfon - 08-546 000 00
Universal Telecom - 0771-85 00 00
Du kan också kontakta Teracoms tillfälliga kundtjänst vid eventuella frågor på telefonnummer
08 - 522 73 656. Kundtjänsten har öppet vardagar 8.00-17.00.