Leverantörsinformation

Faktureringsbestämmelser

Fakturering ska ske som Svefaktura.

 

Kommunens samarbetspartner för Svefaktura: www.pagero.se.

Identifiering vid elektronisk faktura:

Organisationsnummer: 212000-2650

GLN nummer 7362120002658

Peppol ID: 0007:2120002650

 

Samtliga fakturor till Arvidsjaurs kommun ska innehålla giltig referens och vara specificerade per artikel/tjänst, mängd, pris och leveranstillfälle. Om specificerad faktura ej är möjlig ska följesedel på avsedd leverans alltid bifogas fakturan.

Fakturor som saknar referens, är ospecificerade och/eller utan följesedel kan komma att returneras som felaktig faktura.

Fakturerings-, expeditions- eller andra typer av administrativa avgifter accepteras inte. Betalning sker senast trettio (30) dagar efter mottagen korrekt faktura.

Förskottsbetalning endast enligt särskild överenskommelse.

Fakturering

Obligatoriska fakturauppgifter:

  • Referenskod = AK-nummer *

Fakturorna ska innehålla korrekt referenskod och referenskoden ska kunna lämnas av beställaren.
En korrekt referenskod ser ut enligt AK***, där *** består av 3 siffror.

  • Fakturanummer
  • Fakturadatum
  • Förfallodatum eller Betalningsvillkor
  • Fakturabelopp
  • Momsbelopp
  • Bankgiro/Plusgiro
  • Företagets namn
  • Organisationsnummer / VAT nummer / F-skattsedel
  • Namn på beställaren
  • Utfört uppdrag
  • Avtalsnummer
  • Eventuell rabatt i %/kr
  • Eventuell projektmärkning

Faktureringsadressen är:

Arvidsjaurs kommun 

Pg 1745
737 84 Fagersta

Adressen gäller oavsett vilken enhet/avdelning i kommunen som ska faktureras.

Dröjsmål vid betalning

Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagens bestämmelser. Räntefaktura kan avse flera fakturor på samma enhet. Räntefaktura som avser flera enheter kan komma att returneras utan åtgärd.

Betalningsmottagare/Factoringbolag

I det fall faktura överlämnas till finansbolag ska villkoren i avtalet med Beställarens leverantör gälla även för dem.

Kontakt

För ev. frågor kontakta ekonomienheten:

Tel 0960- 155 00 Växel

E-post: ekonomi@arvidsjaur.se

Arvidsjaurs kommun säkrar sina betalningar via Inyett.

Inyett’s smarta tjänst för säkra affärer och utbetalningar automatiserar kontrollen av varje enskild utbetalning och indikerar vid felaktigheter eller misstanke om bedrägeri.

Det kan till exempel handla om att betalmottagaren är ett registrerat blufföretag, om beloppet är orimligt högt, om mottagaren har skulder hos Kronofogden, saknar F-skattsedel eller om betalningen går till ett bolag där den egna personalen är aktiv. Inom en minut berättar Inyett om fakturan ska betalas, eller om den bör stoppas.

I samband med fördjupade kontroller genomförs en kreditupplysning via kreditupplysningsföretaget Creditsafe. Detta gör att du som har en enskild firma, handelsbolag eller kommanditbolag kommer att få en omfrågandekopia skickade till er.

Genom Inyett’s samarbetar med Bankgirot, Plusgirot, Creditsafe, Skatteverket, Svensk Handel och Bolagsverket får Arvidsjaurs kommun alltid aktuell information.

Har du eller ditt företag frågor angående Arvidsjaurs kommuns leverantörs- och betalkontroller, välkommen att kontakta ekonomikontoret per epost ekonomi@arvidsjaur.se. Vill du veta mer, eller har frågor om tjänsten Inyett, vänligen kontakta Inyett’s kundtjänst på telefon 042 21 00 07.

 

Kontaktinformation:

 

Tel 0960- 155 00 Växel

ekonomi@arvidsjaur.se

Skriv ut: